Merdeka 2014.Closing Ogos Shaklee.

Written By www.ummisihatcantik.com on Rabu, 30 Julai 2014 | 7:00 PG

Assalamualaikum.....

Heboh betul persiapan sambutan merdeka 2014.Dalam lebih kurang 30 juta rakyat Malaysia sekarang ini.Berapa ramai yang betul betul faham erti kemerdekaan agaknya.Mana kita nak rasa sebab kita cuma mengisi kemerdekaan.Kita bukan pejuang kemerdekaan yang asal.

Kita hidup menikmati pengorbanan mereka yang telah berjuang untuk membebaskan negara ini daripada penjajah.Mereka yang berjuang untuk membebaskan negara ini pada masa dahulu itulah yang betul betul faham akan erti kemerdekaan yang tulin.

Teringat kisah seorang datuk.Bagaimana beliau bercerita melawan tentera Jepun ketika bersama tentera British.Lawan dan lawan bila tengok semakin kalah group datuk ini lari.Masuk ke dalam hutan.Bercelaru fikiran tak tahu macammana nak menghadap keadaan ketika itu.Pada suatu ketika beliau telah mengambil segeggam tanah dan mencium tanah tersebut.Berfikir bila musibah akan berakhir.

Walaupun tanpa perkataan.Beliau lebih memahami apa makna kemerdekaan.Itu satu diantara banyak lagi kisah kisah lain yang terjadi.Kita bersyukur dengan setiap pengorbanan mereka.
Sebagai cucu dan cicit mereka.Kita punyai banyak pilihan untuk melakukan apa yang kita sukai sekarang ini.Tak perlu berlawan seperti mereka.Perjuangan kita dalam bentuk yang lain.Kadan kadang sangat rumit.Diuji dalam kesenangan lebih susah daripada diuji dalam kesusahan.Sehingga kita kehilangan baru kita menyesal.Contohnya keamanan yang kita ada.Kita terlupakan kerana sudah menjadi kebiasaan.Bila dah hilang baru ingat itu dah terlambat.Tak guna....dari sekarang sesama mahu ingat.

Ok cukup disitu dulu..Berbalik kepada cerita Shaklee.Sinergi Muslimah Terhebat (SMT) ummisihatcantik.com. Closing bulan Ogos ini macamana?Sampai target ke tidak?Usaha betul betul ke atau masih belum cukup.Seperti yang diingatkan kita bertanggungjawab atas pencapaian diri sendiri.Upline hanya boleh guide.Banyak mana nak buat sales atau nak tambahkan downline kena ikut apa yang dah dipesan.Mari kita diskus semula kalau masih tak paham.Paling penting share tanpa jemu insyaallah berhasil.Kita tak akan stress.

Semua perkara dalam Shaklee ni nampak mudah tapi tak semudah dilihat.Kena buat.Akan ada rasa down.Jangan layan.Cari jalan keluar,bertanya,diskus sebagainya.Dah dingatkan tentang cara buat buat.Implement buat buat,senang sahaja....

Kita punyai fikiran jadi merdekakan fikiran kita.Bebaskan...merdekakan....tak ada sesiapa boleh jadi penghalang.Fikiran kita betul tindakan kita juga akan betul.In case bulan ini gagal capai target. Jangan mengalah cuba lagi.Apa pun alasan kita jangan berhenti atau takut mencuba.Cuba gagal biasa.Tak nak atau takut mencuba itu gagal.

Ramai dah buktikan.Kini giliran kita pula.Jangan buang masa lagi.Akhir kata Selamat Hari Merdeka sekali lagi.Selamat juga berclosing Ogos 2014.  



Sebarang pertanyaan
ProdukShaklee.Sila hubungi saya
019 655 0049 Siti Rozita Othman
SID Melaka,  Seluruh Malaysia dan Indonesia


Salam Sayang
Ummi Damia Aliah









  

    


0 comments:

Catat Ulasan