Home » , » Nasi Arab Kambing Kurang Kolesterol.!!!

Nasi Arab Kambing Kurang Kolesterol.!!!

Written By www.ummisihatcantik.com on Selasa, 23 September 2014 | 7:24 PG

Nasi Arab Kambing Kurang Kolesterol.!!!

Penyakit jantung kekal sebagai penyebab kematian yang utama di negara kita. Namun tahukah kita terdapat dakwaan yang salah mengenainya terhadap daging kambing. Ada dakwaan yang mengatakan daging kambing penyumbang kepada gejala sakit jantung.

Sedangkan kajian saintifik beserta fakta menyokong bahawa daging kambing adalah baik untuk kesihatan manusia. Sama ada salah informasi atau dakwaan yang tidak betul kita seharusnya lebih berhati hati apabila membuat sebarang kenyataan. Walaupun mungkin kita rasa tiada kesan apa apa kepada kita tetapi sebagai menghormati ilmu sepatutnya kita tidak bersikap sambil lewa terhadap apa yang akan dikongsi bersama orang lain. Sebenarnya ada banyak penyanggahan bahwa daging kambing bukan penyebab sakit jantung namun sebagai rujukan disini saya sertakan info kesihatan dari bernama mengatakan daging kambing baik untuk kesihatan jantung. Pun begitu bukanlah bermaksud kita boleh makan sesuka hati kita tanpa mengambil kira berapa banyak yang hendak kita makan.
phytocol shaklee dapat mebantu kurangkan kolestrol
kak ngah tak nak muka nya ditayang dalam gambar ni..malu  ^_^

Kurang kolesterol.


Bukanlah kerana alasan kambing kurang kolesterol maka saya mengiakan sahaja menu kesukaan kami sekeluarga. Tetapi sebagai perkongsian saja diceritakan disini yang kami anak beranak memang suka akan daging kambing. Dalam sebulan satu atau dua kali kami akan makan kambing. Tak kisahlah sama ada dimasak sendiri atau makan diluar memang sedap menikmati daging kambing ini. Penyakit jantung adalah pembunuh no 1 didunia semenjak tahun 2010. Saturated fat atau lemak tepu adalah penyebab utama penyakit jantung. Gaya hidup merokok, minum minuman keras, pengambilan garam berlebihan adalah juga penyumbang kepada penyakit yang merbahaya ini. Namun tahukah kita daging kambing mempunyai lemak tepu lebih rendah dari daging lembu. Ini bermakna daging lembu lebih tinggi risiko penyebab sakit jantung jika dibandingkan dengan daging kambing.

Cara Mengatasi Kolesterol Tinggi

Seperti yang saya kata tadi,  kami sekeluarga memang suka makan daging kambing.  tak kisah apa menunya. , sup kambing,  kurma kambing,  kari kambing atau perkena nasi arab kambing ..fuhhh memang lazat.dah terlebih makan kenalah paham paham sendiri.Kenalah cari alternatif untuk potong lebihan kolesterol dari daging kambing yang dimakan. Biasanya air limau nipis tanpa gula akan dihidangkan sekali. Selain itu ada juga alternatif lain, kadang kadang akan dimakan bersama buah zaitun. Sebenarnya kalau beringat ok,bila makan tak beringat, itu yang jadi tak ok. Apa sahaja dibuat kena dengan pengetahuan serba sedikit baru cantik. Dalam perkara mengenai makanan ini pun begitu juga, makan dengan sedikit ilmu yang baru, baru dapat kesan yang lebih sihat dan cantik. Tak perlu jadi pakar cukup dengan serba sedikit pengetahuan.

vitamin shaklee untuk kolestrol
Selepas makan makanan tinggi kolesterol , ambil 2 biji phytocol shaklee untuk menghalang kolestrol jahat hinggap di badan kita

Kolesterol dan fistoterol.

Apa itu fistoterol? Fistoterol adalah sterol dan stanol tumbuhan yang didapati dari membran sel tumbuh tumbuhan. Institiut Kesihatan Kebangsaan Amerika mengesyorkan pengambilannya dalam 2000mg per hari disamping makanan diet rendah lemak tepu dan rendah kolesterol disamping yang tinggi serat larut, bersenam dan berat badan ideal untuk membantu seseorang mempunyai kesihatan yang baik dan berkekalan. Secara mudahnya fistoterol mampu menghalang kolesterol dari masuk kedalam darah dengan cara menghalang kolesterol kerana strukturnya yang bersamaan. Maka ada satu lagi cara yang mudah untuk kita menikmati daging kambing tanpa perlu risau akan kolesterol jahat. Iaitu dengan pengambilan Phytocol-ST jenama Shaklee. Ini kerana Phytocol-ST berformula proprietari menyediakan 2000mg fistoterol yang siap sedia untuk diambil. Lagipun sesiapa sahaja yang concern mengenai kolesterol disarankan mengambil PHYTOCOL-ST sebagai pencegahan dari mendapat kolesterol yang tinggi. Jadi nikmatilah hidangan daging kambing kamu dengan baik. Sesiapa yang ingin mencuba Pyhytocol-ST Shaklee boleh hubungi saya. Kita boleh cerita cerita lagi.
Saya seorang pengedar produk jenama Shaklee yang agak steady didalam pengetahuan mengenai kesihatan secara menyeluruh,insyaallah.Ok sampai disini dahulu lain kali kita jumpa lagi.
Wassalam.

Jika entry ini bermanfaat kepada Tuan/Puan sila share dengan teman teman dan tinggalkan komen ye. terima kasih.

Sebarang pertanyaan sila hubungi saya
019 655 0049 Siti Rozita Othman
SID Melaka,  Seluruh Malaysia dan Indonesia


Salam Sayang
Ummi Damia Aliah

0 comments:

Catat Ulasan