Home » » Amal 4 tips ni pasti mudah bersalin..

Amal 4 tips ni pasti mudah bersalin..

Written By www.ummisihatcantik.com on Sabtu, 29 Mac 2014 | 4:26 PTG

Assaalammualaikum sahabat sekalian

Sebenarnya dalam kelas blog kali ni kami ditugaskan untuk membuat 1 entry secara terus.Melalui pengalaman sendiri.Jadi tak lain terus saya terfikir pengalaman saya bersalinankan 4 orang puteri tercinta.
setiap anak berbeza pengalaman. Rasanya semua pun mengalami pengalaman  seperti saya. melainkan ibu yang hamil sulong kan..betul tak.

Esp , set menyusu

MINUM AIR KELAPA

Pasti ramai yang mengamalkan minum air kelapa ketika penghujung kehamilan kan. Ibu saya kata minum air kelapa rambut anak lebat dan bersih bila keluar nanti..tak tak taulah kesahihannya. saya tau kalau minum air kelapa buatkan kaki saya lenguh lenguh.tapi anda tidak kan.

MAKAN BUAH KURMA                                                                                                                                                                                                                                                                                        
Saya memang suka makan kismis , kurma dan buah tin ketika kehamilan. sebab boleh bagi tenaga kepada saya dan bagus untuk perkembangan bayi dan dalam kandungan saya.

MINUM ESP

Sejak mengandungkan Damia Husna, saya memang mengamalkan minuman soya ESP . sebab saya rasa bertenaga dan kenyang .dan yang paling saya suka tentang ESP ialah tiada lagi sakit ulu hati yang sebelum ini saya alami ketika mengandungkan anak anak yang lain.
ketika sakit nak bersalin, saya sempat minum AIR ZAMZAM dan minum susu soya ESP, sampai di Hospital dah buka 4cm.selang 4 jam baby comel husna pun lahir ke dunia.

Semestinya solat fardhu , solat sunat dan zikir harian amat penting.sering baca surah Alfatihah dan surah Al kausar . inilah amalan yang sering saya lakukan. semoga ibu ibu yang sedang menunggu kedatangan baby comel anda, selamat mencuba petua ini ye. nanti saya sambung lagi di entry yang akan datang.

salam sayang.
UMMI DAMIA ALIAH

0 comments:

Catat Ulasan