Home » , » Tips Atasi Stress

Tips Atasi Stress

Written By www.ummisihatcantik.com on Khamis, 22 September 2016 | 10:00 PG

Tips Atasi Stress 

Assalammualaikum dan selamat pagi.. 

Alhamdulillah cuaca pun cantik harini. 

Sebelum nak ampai baju,  kita sarapan dulu. 
Saya sarapan ESP + Oat . Sangat sedap dam berkhasiat. Senang aje bancuh dalam botol shaker yang comel ni. .Shake shake shake dah boleh minum. Aummmm.


Kawan2 dah sarapan lom? Jangan tinggal sarapan pagi tau. . Mesti dah berkenan dengan shaker comel ni kan. 
Kalau nak tau cara dapatkan shaker ni,  mesej lah saya. gitu... 😊

Awal2 pagi ni kena ceria dan bagi diri kita pujian dan makanan berkhasiat dan sambil tu kita baca Alfatihah, sedekah kan kepada ibubapa. Keluarga kita dan diri kita sendiri. penting ni tau . Jangan lupa zikir dan baca lah Alquran/manzil untuk makanan rohani. Al-Quran adalah mukjizat yang terbesar, In sha Allah dengan membacanya pasti mampu melunakkan hati dan memberi ketenangan kepada sesiapa yang membacanya. Kejap lagi amik masa untuk solat dhuha. 

Bila kita sentiasa gembira maka datanglah aura positif .. insyaAllah pasti kita akan sentiasa rasa tenang dan gembira. Orang sekeliling pun akan merasa apa yang kita rasa. 
Nak kan bila anak2 pun rasa tenang bila berdampingan dengan kita. 

Satu lagi kan. Bila saya stress... saya suka tengok muka anak yang kecil2 ni. Lepas tu saya bisik2 lah dengan dia. Minta dia doakan saya. Pastu kan bila tengok dia senyum dan gelagat dia terus saya rasa seronok. Anak2 ni ada bau yang sedap bila kita cium. Kan kan. Rileks ooo. 

Petang nanti nak keluar pergi jogging lah. Sambil jalan2 hirup udara segar dan dengar suara burung berkicau. Dalam masa yang sama  membantu mengurangkan stress saya dengan banyak cara. 
Dengan senaman membantu melancarkan peredaran darah, malah memberi saya ruang untuk berfikir dan mencari ilham. Oleh itu amalkan bersenam, sekurang-kurangnya sekali  dalam seminggu. Kalau tak dapat keluar kat dalam rumah pun boleh. Main lari2 dengan anak. Ye tak. 

Suplemen jangan dilupakan. B complex . Vitalea. Vitamin C dan Gla. Inilah vitamin wajib saya makan setiap pagi.
Hormon stabil dan stress pun kita boleh atasi. Tak sungguh saya tak kata tau...  Semalam stok kolagen baru sampai. Rasa nak buka je.. mana tidaknya. Pagi tadi tengok cermin, jerawat dan jeragat dipipi saya makin mengecut . Seronok betul. Tu lah padahnya suka sangat makan set cantik shaklee kan. 😄

Setiap vitamin ini memainkan peranan yang berbeza beza. Anda pasti akan teruskan makan suplemen ini jika sudah merasai keberkesanannya. 

Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat

Anda juga dinasihatkan mengambil air minuman dalam kuantiti yang banyak setiap hari.Saya mencadangkan pengambilan adalah sekitar 3 liter dan lebihkan meminum air masak. 

HUBUNGI SAYA UNTUK ORDER :
019 6550049 ITA
Wakil shaklee melaka

#0196550049ITA
#hi5Shaklee
#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#tsunamishaklee
#promoESPdanVitaminC

0 comments:

Catat Ulasan