Home » , » Bahaya Demam Denggi, Demam Chikungunya .Virus Zika Dan Rawatannya

Bahaya Demam Denggi, Demam Chikungunya .Virus Zika Dan Rawatannya

Written By www.ummisihatcantik.com on Rabu, 21 September 2016 | 11:43 PTG

Bahaya Demam Denggi, Demam Chikungunya .Virus Zika Dan Rawatannya


Kelmarin anak saya yang no 4, damia husna demam selesema. Nak jadikan cerita,saya lak sambung berjangkit.  Tapi tak selesema. Cuma rasa tak sedap badan dan kepala sakit aje. Memang rasa letih sangat dan seram sejuk.

Alhamdulilllah, lepas kami makan nutriferon dan vitamin yang lain nya. Memang rasa cepat pulih kembali.
Nutriferon merupakan salah satu produk istimewa keluaran Shaklee. Produk ini telah dipatenkan dan anda hanya akan jumpa produk ini di Shaklee saja. Salah satu kebaikan utama Nutriferon ialah untuk sistem imunisasi tubuh badan manusia.
Sekarang dengan cuaca yang tak menentu. Kejap panas ,Kejap hujan,  dengan jerebunya lagi. Mulalah datang pelbagai penyakit berjangkit.

Setiap kali kita makan, bernafas, sentuh itu ini, kita terdedah dengan jutaan virus/bakteria jadi imun kita memang kena kuat. Apabila banyak kuman dan bakteria menyerang kita pada suatu masa, terutama sekali apabila tubuh kita kekurangan interferon dan sel-sel imun, kita akan cepat keletihan, stress, terganggu tidur, dijangkiti selesema, batuk, alergi, asma dan lain2.

Dengan gigitan nyamuk juga kita boleh mendapat penyakit bawaan antaranya seperti demam denggi, Demam Chikungunya dan yang terbaru virus zika.



Apa Itu Virus Zika?
Virus Zika adalah sejenis virus yang disebarkan oleh nyamuk Aedes yang merupakan vektor yang sama untuk penyakit demam denggi dan chikungunya. Ianya boleh menyebabkan bayi baru lahir mengalami sindrom otak kecil atau 'mikrosefali' sekiranya dijangkiti. Virus ini ditemui di hutan Zika di Uganda pada tahun 1947 dan ianya merupakan bukan penyakit baru bagi negara seperti Afrika. Wabak Zika mula merebak secara meluas di Hemisfera Barat sejak bulan Mei 2015 dimana ianya bermula dari brazil

virus-zika-simptom-tanda-rawatan-punca

Tau tak dalam senarai vitamin shaklee anda boleh memilih 1 atau  makan set vitamin untuk kuatkan sistem imun badan kita.


1. Nutriferon.
2. Vitamin C
3. Garlic
4. Vivix

Setiap vitamin ini memainkan peranan yang berbeza beza. Anda pasti akan teruskan makan suplemen ini jika sudah merasai keberkesanannya.

Mengapa mesti memilih Shaklee?
✔ Dijamin HALAL
✔ Mendapat Kelulusan KKM
✔ Tiada Kesan Sampingan
✔ Terbukti Berkesan
✔Terbukti Semulajadi
✔ Terbukti Selamat

Anda juga dinasihatkan mengambil air minuman dalam kuantiti yang banyak setiap hari.Saya mencadangkan pengambilan adalah sekitar 3 liter dan lebihkan meminum air masak.

HUBUNGI SAYA SEKARANG;
019 6550049 ITA
Wakil shaklee melaka

FB :Siti Rozita Othman
fb page : Jom Hidup Sihat & Cantik
COD : Bukit Rambai, Sungai Udang , krubong , Cheng dan sekitar Melaka Tengah
Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

#hi5Shaklee
#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#tsunamishaklee
#promoESPdanVitaminC






0 comments:

Catat Ulasan