Home » » Keistimewaan Cara Berpantang Orang Johor

Keistimewaan Cara Berpantang Orang Johor

Written By www.ummisihatcantik.com on Isnin, 10 November 2014 | 11:39 PG

Keistimewaan Cara Berpantang Orang Johor

Berpantang cara melayu sama saja rata- rata kita di Malaysia ni. Pentingnya kita menjaga tahap kesihatan ibu dan bayi ketika dalam pantang ni.perlu diingat minum air suam jangan terlalu sedikit kerana akan menjadikan kita lemah . Susu badan akan sedikit dan najis kita juga akan keras.

kita sering terjumpa ramai lagi yang mengalami masalah sembelit ketika dalam pantang kan. 
Alasan mereka takut minum air suam lebih antaranya luka lambat  sembuh dan peranakan kembang , 

Sebenarnya semua itu tak benar.Usus kita masih lemah lagi, badan juga perlukan makanan berkhasiat untuk perbentukan sel sel baru. jadi kita perlu makan makanan yang lembut . Buahan buahan. Sayuran dan minum air sekurangnya 8 gelas sehari.untuk mengelakkan berlakunya sembelit.
Set Vitamin Ibu Mengandung  yang kami amalkan sangat membantu dalam proses penyembuhan luka bersalin dan merawat dalam badan kita.
Comel baby ahmad
Alhamdulillah saya di beri kesempatan untuk berjumpa rakan biz Shaklee saya , Siti Baizura Mohd Misni di kampung Haji Yusof , Yong Peng , Johor. Zura baru 9 hari melahirkan bayi nya yang bernama Ahmad Dhabit Iman. sebelum ni kami hanya berhubung melalui FaceBook dan Whatsapp. Tetapi daya tarikan Ahmad yang membolehkan saya berjumpa dengan mamanya. Kuat betul aura baby ni kan.Mamanya pun hebat,dalam pantang pun.biz shaklee tetap jalan. Semoga zura cepat sembuh dan berjaya dalam biz shaklee serta impian beliau. 

Tengok zura ceria dalam berpantang ni. Sudah semestinya zura mengamalkan vitamin shaklee sejak awal mengandung lagi. Nama pun SID shaklee.Bila perhatikan memang zura nampak bertenaga dan kulit baby pun cantik. Bersih aje dari kulit kepala hingga kakinya. Bila saya pegang , bukan main kuat kaki nya menendang .baru 9 hari dah kuat kakinya. 

Masak Asam parit Jawa

Kalau pergi ke Johor memang tak lengkap kalau tak singgah ke muara sungai di parit jawa ni. dalam perjalanan balik ke melaka , Kami singgah makan di kedai En Murad. Seronoknya sambil makan tengok bot2 tersusun selepas balik dari laut.
berbagai makanan laut ada termasuk mee bandung, tetapi selera nak makan masak asam sahaja.


Makanan lain pastinya mee siput dan nanas.mee siput sedap kalau kita cicah dengan sambal. Tapi budak budak ni tak sabar nak makan, jadi ummi gorengkan mee aje.makan lah macam tu aje.


Bila dah makan makanan yang sedap sedap ni semestinya vitamin untuk melawaskan kena makan. dan untuk wanita hamil seperti saya omega Guard Shaklee membantu untuk memecahkan lemak dan baik untuk otak bayi dalam kandungan kita.

Sekian sahabat semua . kita jumpa di entry lain ye. sudi sudi komen yang baik baik di blog saya. ^_^ 

Produk ini tidak bertujuan untuk diangnosis untuk merawat , mengurangkan, menghilangkan semua jenis penyakit

Sebarang pertanyaan mengenai Vitamin Shaklee, anda boleh hubungi  

H/P   : 019 6550049 ~ Siti Rozita Othman
FB    : Ct Rozita Othman
Shaklee Independent Distributor : ID 866295
FB Page : Jom Hidup Sihat & Cantik
Pos Laju ke Seluruh Malaysia.

Salam Sayang
UMMI DAMIA ALIAH

0 comments:

Catat Ulasan