Home » , » Masa Berkualiti Amat Penting Untuk Bisnes Women

Masa Berkualiti Amat Penting Untuk Bisnes Women

Written By www.ummisihatcantik.com on Rabu, 23 November 2016 | 2:00 PTG

Saya bekerja dari rumah dan memang banyak tugasnya. Kerja Tak habis2 dari bangun tidur hingga lah ke lewat malam. Dengan melayan kerenah 3 anak dara yang masih kecil lagi. Tapi semua tu tak mendatangkan masalah kepada saya. Saya suka apa yang saya lakukan sekarang. Penat tapi berbaloi.

Bertuahnya berbisnes dari rumah ni tau . Segala nya depan mata saya. Saya boleh melihat anak2 membesar dan boleh bawa mereka kemana saja saya pergi. Jadi mereka pun banyak belajar dari apa yang mereka lihat.  

Walaupun begitu saya perlu buat jadual untuk mudahkan saya menguruskan masa dengan betul. 

Biasanya rutin harian saya dari subuh. Siapkan anak kesekolah. Sesudah itu sambung basuh baju dan mengemas rumah . 

Dalam masa yang sama saya akan balas mesej2 customer , masuk rumah SMT dan siapkan order untuk di pos dan COD pada hari tersebut. 

Tengah hari saya akan mula memasak. Lauk saya tak kisah. Apa yang ada kat dalam peti sejuk tu lah saya masak. Anak2 pun tak memilih bab makan. 

Disebabkan suami saya kerja tak tentu masa dan hari, jadi penting untuk saya bahagikan masa ketika suami ada dirumah. Alhamdulillah suami pun faham dan banyak membantu. 

Kebiasaanya Petang saya akan keluar COD dan syoknya boleh angkut anak2 sekali . Dapat jalan2 kan. 

Diari saya tiada lagi masa untuk tengok drama di tv atau membaca novel. Kerana aktiviti harian sudah penuh dengan berbagai kisah menarik dengan group customer dan group SMT. 

Kebiasaanya saya akan tidurkan anak2 jam 9.30 hingga 10 malam. Kadang2 10.30 malam baru mereka tidur.

Sesambil tidurkan anak sempat juga balas mesej customer dan anak cucu,  Jadi Sesudah anak2 tidur saya akan selesaikan lagi mana kerja yang patut. 

Apa yang paling penting jadual harian mesti sedia ada dan kita tahu apa yg perlu kita dahulukan. 

Satu lagi saya amalkan makan suplemen shaklee. 
Setiap pagi dan malam B complex ,  vitalea . Esp dan performance drink jangan lupa makan tau. Ada rezeki makan vivix sekali. Jadi tak lah kita rasa letih dan stress seharian. Wajah pun ceria selalu.😊

Nak info lanjut boleh hubungi saya 
019 6550049 ITA
Fb : Siti rozita Othman

#TsunamiProG20
#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#vivixmurah#vivixbagus
#SinergiMuslimahTerhebat
#buatduitdarirumah
#surirumahbergaji



0 comments:

Catat Ulasan