Home » » Adakah Anda Mengalami Sakit-sakit Sendi ?

Adakah Anda Mengalami Sakit-sakit Sendi ?

Written By www.ummisihatcantik.com on Ahad, 22 Julai 2012 | 10:31 PTG

Kesihatan Sendi :- Sendi membentuk hubungan antaran tulang-temulang,yang memberi sokongan dan membantu anda bergerak. Ia terdiri daripada tulangrawan, ligamen. Tendon dan cecair-cecair sinovia- (bendalir yang melicinkan sendi-sendi ) yang memberikan keselesaan antara tulang-temulang dan membantu menyerap hentakan dari impak fizikal.
Sakit sendi dan Ketidakselesaan :-  Semakin umur meningkat , tulang rawan menyusut secara semulajadi. Tekanan fizikal yang berterusan dan bebadan boleh mempercepatkan kerosakan tulang rawan dengan memcetuskan pembebasan bahan kimia yang menyerang tulang rawan dan pergerakan terbatas.
Jangan biarkan sakit sendi menghalang anda dari bergiat aktif, pencegahan awal boleh menjadikan sendi anda sihat pada masa yang akan datang.Sama ada anda menghidapi sakit sendi atau tidak, addalah penting bagi anda mendapatkan nutrisi sendi seiring peningkatan usia.

ADVANCED JOINT HEALTH TABLET

Joint health complex adalah paten , Boiswellia ekstrak yang bertindak pantas, ekstrak jagung, vitamin C , zink, kuprum dan mangabnese, untuk membantu meningkatkan keselesaan sendi dan pergerakan. Dengan mengunakan tumbuhan dan bahan-bahan berasaskan mineral, shaklee anvanced joint health tablet ialah formula sayur-sayuran 100%.

Advanced joint health Tablet menyokong kesihatan sendi-sendi sihat  dengan 3 cara :

1. Menyokong keselesaan sendi
Ekstrak boswellia: menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.

Ekstrak boswellia adalah gum resin dari pokok boswellia serrate . ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Baqhan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik (AKBA , asid 3-asetil-11- keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi.AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.

2. Bertindak sebagai kusyen
Ekstrak jagung: membantu mengekalkan tulang rawan.


Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan .Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melicirkan sendi.Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen.Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat mengalakkan kelenturan, pergerakkan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel.Dan lagi, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.

3. Memelihara tisu penyambung yang sihat.
Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C : Nutrien penting dalam kesihatan sendi

Zink , tembaga,Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.
 

         
OMEGA GUARD
OmegaGuard membekalkan asid lemak omega-3 yang berpotensi ultratulen dengan spektrum penuh bergred farmaseutikal.

Membantu Mengurangkan Risiko Penyakit Jantung
Satu penyelidikan yang menyokong fakta tersebut tetapi bukan muktamad menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak omega-3 seperti EPA dan DHA boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak omega-3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping membantu memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal. Tambahan lagi, omega-3 dapat memelihara kesihatan otak, penglihatan dan fungsi-fungsi sendi.

Ultratulen dan Bergred Farmaseutikal
OmegaGuard dihasilkan melalui suatu proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakan jenis ikan.

Minyak Ikan Terbaik Di Dunia
Mengandungi satu rangkaian penuh 7 jenis asid lemak omega-3 semulajadi iaitu EPA, DHA, ALA dan lain-lain lagi. EPA menyihatkan jantung dan sendi anda manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.

OSTEMATRIX
Kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar penyerapan adalah 99%. Formulanya unik, dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari laut mati, mengandungi kalsium , megnesium , fosrorus dan vitamin D, zinc, kuprum, manganes dan boron. Nutrien-nutrien ini perlu diambil bersama-sama untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral . kajian telah membuktikan suplimen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Manfaat Utama
  • Menguatkan tulang - Kalsium menghalang osteoporosis , menguatkan kuku , kerangka , gigi, sistem saraf .Ia juga merawat tulang retak , osteomalacia (rickets dewasa) , kuku rapuh , eczema, konvulsi /kekejangan , gusi berdarah dan merangsang darah untuk melekat.
  • Membaiki kekejangan dan kebas-kebas- Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan Strees - Ianya Mengimbangi tekanan darah , memelihara denyutan jantung , impuls saraf, menenangkan saraf , mengalakkan tidur selesa , memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan strees. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki Masalah haid - Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1,000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.
  • Pengalkalian Tubuh - Kalsium adalah meneral alkali , dan ianya berkesan memastikan imbangan PH tubuh . Ianya juga mengahalang obesiti diwaktu umur tua.Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi. 
  • Memperbaiki Hiperaktiviti Perut dan sakit gastrik 
  • Vitamin D : Dinamakan sebagai Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meningikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka , memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian , yang kurang terdedah pada matahari sewaktu musim panas, Individu melebihi 55 tahun , wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil suplimen vitamin D. 
  • Magnesium : Ini adalah ion positif no.2 penting di dalam tubuh kita. Ianya mengalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga , pengecutan saraf dan otot , menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung , memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu,Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.
  • zinc, boron manganes , kuprum : memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang atritis.
Adalah penting untuk mengambil suplemen-suplemen ini kerana selepas berusia 40 tahun , jisim tulang mula menurun lebih cepat.
inilah set yang sesuai untuk kita hadiahkan kepada kedua ibubapa kita.
Untuk mengetahui harga Vitamin-Vitamin ini boleh hubungi/ sms saya di no dibawah ye.^__^


**Produk ini tidak bertujuan untuk diangnosis untuk merawat, mengurangkan, menghilangkan semua jenis penyakit.   


Sebarang pertanyaan mengenai Vitamin Shaklee, boleh hubungi saya 
H/Phone: 019 6550049 ~ Siti Rozita Bte Othman
FB         : Ct Rozita Othman
Shaklee Independent Distributor : ID 866295
COD      : Sungai Udang, Masjid Tanah, Alor gajah, Jasin, Bandar melaka dan sekitarnya.
Pos Laju ke Seluruh Malaysia.

Salam Sayang
UMMI DAMIA ALIAH












0 comments:

Catat Ulasan