Home » » Penyakit Kencing Manis Dan Rawatannya

Penyakit Kencing Manis Dan Rawatannya

Written By www.ummisihatcantik.com on Selasa, 17 November 2015 | 9:32 PG

Penyakit Kencing Manis Dan Rawatannya

Perasaan untuk menulis kembali semula .Berbagai-bagai peristiwa.yang baik sebagai tauladan untuk diikuti atau negatif sebagai sempadan untuk dijauhi,yang dilalui tanpa dikongsi.terasa besar kerugiannya.

Begitu lumrah kehidupan,Bila dijaga sebaiknya akan terasa penghargaan walaupun nilai perkara terrsebut kepada individu lain mungkin tidak sebesar mana.Dan seperti kata orang bijak pandai menyesal dahulu pendapatan menyesal kemudian tiada berguna.



Syukur alhamdulillah,niat untuk mendapat penjelasan mengenai penyakit kencing manis dari perspektif pakar pemakanan shaklee terlaksana malam tadi di sebuah hotel di Muar.Kredit untuk nutritionist Nurul seorang staff Shaklee yang memberi speech.Penjelasannya panjang lebar dan semua masalah yang berkaitan sudi sahaja dijawab.


Penting sangat untuk dapatkan ilmu yang berkaitan pemakanan sekarang ini disebabkan abang kau ni pun dah semakin berumur.Sedangkan gaya hidup,diet dan sebagainya masih banyak boleh dibaiki.Setidak tidaknya dapatlah nak pilih sesuatu dari mana mana penjelasan tersebut untuk menambahkan koleksi untuk diamalkan.Dan yang bestnya share dengan orang lain begini.

Kami balik last sekali sebab nak tanya lebih detail lagi permasaalahan tentang deabetis dan vitamin shaklee

Komplikasi Kencing Manis

Siapa pulak yang nak kencing manis tapi kalau dah kena nak buat macam mana.Itu pasal bagus untuk berilmu dan amalkan cara hidup sihat untuk mengelakan penyakit ini.Walaupun sudah dijangkiti lama kelamaan akan terjadi komplikasi.Untuk pengetahuan semua komplikasi dari penyakit ini tergolong sebagai penyakit yang sangat berbahaya. Perlu untuk dapatkan pengetahuan barulah akan ada kesedaran untuk lebih berhati hati. Antara komplikasi yang menakutkan tersebut adalah:

1)Pandangan kabur atau lebih teruk boleh menjadi buta.

Saraf saraf mata halus yang mati disekeliling mata akan menyebabkan kekaburan,Seterusnya jika saraf yang lebih besar pula yang mati akhirnya akan menyebabkan tidak lagi mampu melihat,

2)Menyebabkan buah pinggang rosak.

Walaupun bukan secara segera sedikit demi sedikit kadar gula yang tinggi dalam darah akan merosakkan buah pinggang juga.

3)Pereputan/amputasi biasanya jari tangan atau kaki.

Kerana kekurangan darah atau oksigen kekawasan hujung jari jari kaki akhirnya akan menyebabkan pereputan berlaku.

4) Serangan jantung.

Tergolong sebagai satu lagi penyakit dari komplikasi kencing manis.Salur darah yang yang rosak akan menyumbang kepada serangan jantung.

Nasihat akhir mengenai kencing manis.

Beliau menerangkan secara jelas bagaimana boleh berlaku. Dan tentu sahaja apa shaklee boleh offer melalui rangkaian produk pemakanan kesihatan mereka untuk membantu sesiapa sahaja berkenaan pemakaan untuk kencing manis..Barulah mudah nak bagitahu macamnana nak bermula kepada sesiapa sahaja yang ada kemahuan untuk menggunakan produk produk shaklee.

Set Bajet Vitamin Shaklee Untuk Penyakit Kencing Manis.


1) ESP Shaklee
Protein yang berkualiti tinggi daripada sumber tumbuhan Non-Gmo untuk tenaga yang berpanjangan.

2) Vitalea
mengandungi 28 vitamin dan Mineral untuk kesihatan badan keseluruhan.

3) Omega Guard
Asid lemak omega 3 untuk fungsi sihat sel tubuh badan kita

Sebenarnya apa sahaja penyakit ada penawarnya begitu juga kencing manis. Kencing manis memang penyakit yang susah untuk ditangani.Kalau anda belum dijangkiti penyakit berbahaya ini alhamdulillah. Inilah masanya untuk mengoptimumkan kesihatan anda supaya tidak dijangkiti.Jika telah disahkan mengidap penyakit ini ikutlah nasihat doktor.Juga boleh berkongsi dengan kami untuk cadangan supplement shaklee untuk kesihatan yang lebih baik.

In Sha Allah berkesan dan kami ada penyelesaianya.

Wassalam


019 655 0049 Siti Rozita Othman
019 657 0049 Hj Azizan Bin Ismail


Pengedar Shaklee Melaka ,  Seluruh Malaysia dan Indonesia
COD : Bukit Rambai, Sungai Udang , krubong , Cheng dan sekitar Melaka Tengah
Pos : Seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak

Salam Sayang
Ummi Damia Aliah



0 comments:

Catat Ulasan