Home » » Petua Turunkan Tekanan Darah Tinggi dan Hindari Penyakit Jantung

Petua Turunkan Tekanan Darah Tinggi dan Hindari Penyakit Jantung

Written By www.ummisihatcantik.com on Jumaat, 20 Februari 2015 | 11:29 PTG

Assalammualaikum sahabatku sekalian.

Petua Turunkan Tekanan Darah Tinggi dan Hindari Penyakit Jantung

Petang tadi kami sekeluarga ke Hospital Seremban untul menziarahi jiran terdekat saya. Alang- alang suami tengah bercuti tahun baru cina ni , jadi kita gunakan masa sebaik mungkin. Lagipun saya tengah menunggu hari nak bersalin ni., boring juga hanya memerap aje di rumah. Lagipun pagi tadi dah penat mengemas rumah. Petang ni kita jalan-jalan , kiranya 2 dalam 1.

Tiba di Hospital Seremban, bahagian ICU saya rasa sebak dan kesian melihat keadaan pesakit. Sudah sebulan beliau ditempatkan di situ. Paru-parunya dijangkiti kuman. usianya 32 tahun dan anak tunggalnya  masih kecil berumur 3 tahun. Yang masih memerlukan perhatian dan kasih sayang ayahnya.Semoga beliau cepat sembuh dan kembali sihat seperti sedia kala.

Teringat Saya apabila Suami dimasukkan ke CCU 2 bulan yang lepas. Mulanya suami sering mengadu sakit dada yang amat sangat. Bila cek di klinik panel, Doktor dah beritahu kemungkinan ada masalah jantung. Tambah suami memang sedia ada penyakit darah tinggi dan kencing manis.
jadi Doktor kata kemungkinan untuk dapat penyakit jantung adalah tinggi.

Alhamdulillah di Hospital Mahkota Melaka. Saya diperkenalkan dengan Doktor pakar jantung yang mengamalkan suppliments dan minuman jus sayur juga campuran jus buahan. serta wajib mengamalkan gaya hidup sihat. Doktor Pakar sarankan suami untuk berdiet dan minum jus sayuran setiap hari. Sayuran nya mesti ada 5 warna iaitu jingga . Unggu. Hijau, kuning dan merah. juga mesti dicampurkan dalam jus tersebut halia, bawang putih dan kunyit. mulanya memang rasa tak sedap dan baunya sangat busuk, tetapi bila suami hari-hari minum dah mula menyukainya dan rasa sedap, tambah nak sihat kan .mesti kena disiplin.


Sayuran yang siap dibasuh dan dipotong-potong untuk mudah dikisar.
Proses mengisar sayuran

Inilah hasilnya jus sayuran yang tidak dicampur dengan air.

Vitamin shaklee untuk Stabilkan Tekanan Darah tinggi

Selain minum jus sayuran ini, Vitamin yang Suami saya makan adalah vivix , DTX Complex, garlic , B Complex , zinc , phytocol dan coq health. Sebulan 2 kali Suami akan buat bekam untuk buang darah kotor . Alhamdulillah berkat usaha beliau , perlahan-lahan dapat stabilkan darah tinggi , kencing manis dan secara langsung penyakit jantung yang baru nak singgah sudah bertambah baik. Yang Seronoknya redikal bebas dalam badan suami saya yang pada mulanya menunjukkan warna merah iaitu tahap ke 3, sekarang sudah hampir ke tahap 1 dan berwarna jernih. bagusnya bila dah makan semua jus dan vitamin Shaklee ni kena berbekam juga dan bersenam untuk membuang toksin dalam badan. 

Apa kata saya kongsikan video dari sahabat kami yang turut menceritakan tentang penyakit darah tinggi.


Ubat Darah Tinggi? Apa Laki Ni Buat Untuk Turunkan Tekanan Darah from iReach HD on Vimeo.

InshaAllah semoga dengan perkongsian dari kami dapat membantu kawan-kawan semua untuk menjauhi dan merawat penyakit yang dihadapi. Untuk segala pertanyaan tentang Vitamin Shaklee dan cara pengambilannya boleh terus hubungi saya ye.

019 655 0049 Siti Rozita Othman
SID Melaka,  Seluruh Malaysia dan Indonesia
COD : bukit rambai, sungai udang dan Cheng
Pos : Seluruh Malaysia

Salam Sayang
Ummi Damia Aliah

0 comments:

Catat Ulasan