Home » » Shaklee bikin kita Sihat & Cantik

Shaklee bikin kita Sihat & Cantik

Written By www.ummisihatcantik.com on Khamis, 31 Januari 2013 | 3:13 PTG

Bila saja mula menulis, teringat semula zaman persekolahan , zaman yang penuh keseronokan, Hari2 kita menulis kan.

    Dalam duk fikir2 apa nak tulis semalam, saya terpandang gelagat anak ketiga saya ,Damia (1 tahun 10 bulan) yang sibuk pegang pensil dan kertas, dgn gaya mcm pelangan restoran yang nak ambil order.Beria2 dia mencakar kertas tu , sambil tanya kita nak minum dan makan apa.saya dah cakap nak teh panas satu, dia datang lagi tanya nak order apa, dia akan pergi kat semua orang.sampai berulang kali,.kelakar betul.Damia pun punya hasrat nak menulis juga walaupun belum kenal huruf lagi.Tapi semangat dia tu yang kita nak dan harus ikuti.,

    Ok, saya nak kongsikan sikit pengalaman saya makan vitamin shaklee ni. isteri saya dah makan setahun lebih, dan saya baru setahun,.Banyak kebaikan yang datang,Lelaki yang 'hensem' macam saya ni, apalah nak kirakan tentang cantik2 ni.cumanya, setelah hampir 10 tahun saya makan ubat darah tinggi, tentu sahaja bab kesihatan ni jadi satu perkara penting bagi saya.

" Bang, Damia menyusu lama , tak macam kakak2 dia.tengok susu badan pun banyak"
Isteri saya makan ESP.omega.Ostematrix, alfalfa, bcomplex, vitalea dan vitamin C.
Kesannya bagus, susu banyak dan sihat dan makin cantik (kat mata saya lah )
"boli yang murah sudahlah", rungut saya bila ,mengenangkan budget mula2 dulu,

    Alhamdulillah , sebab degilnya ita , sekarang ni saya sendiri dapat rasakan kebaikan nya. Manakan tidak, sekarang saya sudah makan vivix salah satu vitamin wajib dalam menu harian saya.saya makan juga vitalea, bcomplex, vit E, vit c, ostematrix dan zinc.Walaupun darah tinggi saya belum pulih sepenuhnya, tapi saya tahu saya semakin sihat, kesihatan , kecergasan dan tumpuan saya semakin baik, Performance di tempat kerja pun semakin meningkat.Cumanya gaya hidup sihat seperti bersukan, masih belum dapat saya istiqamah,degilnya saya , disitu,

    2 kali perjumpaan di melaka ni saya pergi, memang best time makan, bila dah dengar master2 kongsi ilmu rasa lapar pula kan.Asam pedas tetel juga yang saya sental, dalam kepala dah ternampak lecithin.kalau dulu saya teragak2 juga nak makan sebarangan ni, tapi sekarang saya boleh layan, cuma sesekali lah. tak boleh selalu.

    Makin seronok pula bila menulis ni, satu2 idea datang, tapi sabau, apa kata kalau kita stop dulu, Abang pun belum ada basic dalam penulisan ni. cuma nak kongsi apa yang terfikir sekarang aje. Bila baca penulisan dari En Zainul  rasa terpangil2 nak menulis juga..saya suka membaca buku tulisan Razzi Armansur dan baru2 ni isteri saya beli buku tajuknya 'laluan kejayaan dalam pemasaran berangkai' memang best 2 buku ni.lain kali abang menulis lagi,.Harap2 seronok membaca.
ok, jumpa lagi.

Abang Haji



0 comments:

Catat Ulasan