Home » » Vitamin-vitamin untuk kulit cantik

Vitamin-vitamin untuk kulit cantik

Written By www.ummisihatcantik.com on Sabtu, 10 Mac 2012 | 9:00 PG

Vitamin B Complex
Ianya penting dalam kestabilan hormon kita.kekurangan b complex dalam badan boleh membuatkan  kita cepat letih, cepat marah, cemburu dan banyak lagi.Bila kita dalam keadaa hormon yang tidak stabil, jerawat akan mudah terhasil.

Vitamin C
Ianya sangat penting dalam pembentukan kolagen.Ramai antara kita yang sibuk ingin membeli kolagen, walhal hanya dengan mengamalkan makanan tinggi kandungan vitamin C membantu penghasilan kolagen dengan lebih baik.

Vitamin E
Terkenal sebagai vitamin awet muda.ianya juga dikatakan melambatkan proses penuaan.Selain itu vitamin E juga dikatakan membantu keseimbangan hormon dan mengawal kadar minyak dalam liang kulit.Vitamin E juga membantu mengurangkan kesan kulit jeragat selain pengambilan Beta carotene.Vitamin E sangat membantu bagi mereka yang mempunyai masaalah kulit berminyak.



Protien
sangat penting dalam penghasilan sel baru.ianya membantu mengurangkan kesan hitam (kulit mati akibat jerawat).Tompokan hitam pada kulit akibat jerawat sangat sukar dihilangkan kerana kita tidak mendapat cukup protien yang membantu dalam penghasilan sel baru.Untuk dapatkan kulit yang cantik , kita perlulah mendapatkan makanan yang bersumberkan protien yang baik.

Air
Sangat penting dalam pengaliran darah, penyerapan semua nutrien dari sumber makanan untuk diserap oleh tubuh.kekurangan air boleh menyebabkan jerawat mudah terhasil.Kekurangan air boleh menyebabkan kita mempunyai kulit yang kering seterusnya mempunyai kulit yang bermasaalah.
Kredit info: anakkuwiraku
*produk ini tidak bertujuan untuk diangnosis, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit
Sebarang pertanyaan mengenai Vitamin Shaklee, anda boleh hubungi  

H/P   : 019 6550049 ~ Siti Rozita Othman
FB    : Ct Rozita Othman
Shaklee Independent Distributor : ID 866295
FB Page : Jom Hidup Sihat & Cantik
Pos Laju ke Seluruh Malaysia.
COD : Cheng,Bukit Rambai dan Tanjung Minyak Melaka.

Salam Sayang
UMMI DAMIA ALIAH


0 comments:

Catat Ulasan