Home » » 5 Kebaikan Soya ESP Shaklee Yang Perlu Kita Tahu.

5 Kebaikan Soya ESP Shaklee Yang Perlu Kita Tahu.

Written By www.ummisihatcantik.com on Sabtu, 14 Mac 2015 | 10:07 PTG

Assalammualaikum dan salam sejahtera sahabat semua.Kali ni saya ingin kongsikan mengenai susu soya ESP yang sangat popular masa kini. Yang bestnya dalam ni ada testimoni dari saya dan rakan2 serta video yang menarik. .Anda semua tau kan bulan mac 2015 ni promo Susu soya ESP Shaklee. Jadi Jangan lepaskan peluang untuk buat stok sendiri ye. Maklumlah HARGA BARU pun akan bermula bulan depan kan.

Kebaikan Soya ESP Shaklee Yang Perlu Kita Tahu.

Sebenarnya banyak khasiat yang kita dapat dari susu soya ESP Shaklee ni. saya sangat suka minum ESP tak kira sejuk atau suam, dari dalam pantang anak ke 3 , kemudian hamil balik hingga dalam pantang anak ke 5 sekarang ni. maksudnya hampir 4 tahun saya minum susu soya ESP ni. Patutlah ramai yang kata macam muda aje. Cewahh.

saya nak  kongsikan sedikit pengalaman ketika melahirkan anak ke 5 iaitu Damia Huzaifah pada 6.3. 2015 yang lepas. Pada hari sebelum nya saya pergi check up , Doktor bagitau yang dah ada laluan dan bukaan 3 cm. Jadi doktor suruh datang awal pagi pada hari esoknya. Alhamdulillah kandungan kali ni dapat capai 37 minggu.

Persiapan Awal Sebelum Bersalin

Awal pagi saya dah bangun dah siap sedia untuk ke Hospital Mahkota Medical centre . Sejak anak ke 2 saya bersalin di hospital ni dan serasi dengan Doktornya. semua sedia maklumkan anak2 saya memang lahir awal dan perlukan penjagaan dari awal kehamilan lagi.

Sebelum bertolak ke Hospital . Suami telah menyediakan sarapan pagi untuk saya. Oat dan susu soya ESP. Disebabkan saya rasa gementar. hanya ini sahaja yang mampu saya telan. Suami juga ada bawa sebekas air performance drink untuk saya nanti. Saya pun tak terfikir kenapa suami bawa bekal air performance. Mungkin dia nak saya bertenaga agaknya. Lagipun ibu juga ada siapkan saya air selusuh. Bagusnya Esp ni buatkan kita cepat kenyang dan bertenaga.


Sampai di hospital dah hampir 8.30 pagi. Terus Dr Ahmad Saifuddin siapkan prosedur untuk masuk ke labour room. gitu gini jam dah tunjuk pukul 9.30. Dan saya terus ke labour room walaupun tiada rasa sakit. Puas menunggu sampai jam 11.30 baru Dr masukkan ubat untuk cepatkan proses bersalin dan pecahkan air ketumban. Masa ni dah mula sakit sakit . Sangatttt sakit.  nagis tau. Tapi tak lah meraung . Boleh tahan lagi . Nasib baik suami saya ada temankan dari awal hingga selesai. Dialah yang banyak bagi kekuatan pada saya. Habislah air performance drink kami minum.

Performance Drink
Alhamdulillah lepas solat jumaat. Lahirlah baby damia huzaifah. lega semuanya dah selamat. Berat lahir 2.7 kg. Antara paling berat ketika lahir dibandingkan dengan kakak kakaknya.

Selain Doktor . Ada belakang tabir yang banyak membantu dalam labour room ni. semestinyalah para Nurse yang tak pernah jemu melayan kerenah pesakit. Bestnya ketika saya bersalin ni . Hanya saya sahaja yang mereka adapkan. Tak de pesakit lain. dan sebenarnya malu juga asik diusik oleh mereka. Mana tidaknya. Selang 2 tahun mereka akan jumpa saya lagi. Hahaha.


Nurse ni yang paling otai di wad bersalin. Memang banyak sungguh pengalaman beliau. 4 anak saya beliau ada bersama saya untuk membantu dan bagi kata semangat. sungguh dalam hati memang saya rasa sayang pada beliau. dan bukan beliau sorang saja yang baik malahan semua nurse dia wad bersalin mahkota memang dekat di hati saya. Semoga mereka semua diberikan kesihatan yang baik untuk berkhidmat untuk masyarakat.

Oklah puas rasanya bila dapat berkongsi pengalaman dengan semua. Semoga apa yang saya ceritakan sedikit sebanyak dapat memberi manfaat dan saya suka untuk share beberapa testimoni berkaitan dengan Susu Soya ESP.







Teruja tengok Testimoni Susu Soya ESP kan. mari kita tengok sedikit sedutan menarik mengenai kebaikan ESP dan cara Penyediaannya. 
Tengok sampai habis ye...





Sebarang pertanyaan mengenai Vitamin Shaklee . Boleh hubungi saya atau suami di talian berikut ye.

019 655 0049 Siti Rozita Othman
019 657 0049 Hj Azizan Bin Ismail

SID Melaka,  Seluruh Malaysia dan Indonesia
COD : bukit rambai, sungai udang dan Cheng
Pos : Seluruh Malaysia

Salam Sayang
Ummi Damia Aliah

1 comments:

  1. 12 may 2016.. Selamat hari Jururawat sedunia untuk semua misi hebat.

    BalasPadam